Læsetid: 4 min.Opdateret: 29. juli 2024
Hotel Norden i Haderslev – restaurant anmeldelse
Indhold
Følgende anmeldelse er baseret på egen oplevelse på et ophold på Hotel Norden samt ved spisning på restaurant Norden i Haderslev.
I den skønne sønderjyske by Haderslev finder man det smukt beliggende Hotel Norden, hvis beliggenhed og omgivelser er helt fabelagtigt. Med panorama udsigt ud over Haderslev fjord får man ikke bedre beliggenhed.
Vel ankommet til hotellet træder man ind i receptionen, hvor en storsmilende receptionist tager i mod. Vi får udleveret en p-billet til bilen, mod betaling for parkeringen naturligvis. Vi har sat næsen op efter at aftenens menu skal indtages på hotellet, da vi fejrer vores bryllupsdag.
Hjemmefra har vi set på hotellets hjemmeside at menuen står på wienerschnitzel mit alles, og æblekage til dessert. Spørger til om det er muligt at booke bord til to, men hurtigt svar er ” desværre nej”. Da klokken er passeret 12.00 tager de ikke imod flere reserveringer til deres aftenmenu.
Lidt overrasket over denne udmelding, da hotellet på deres hjemmeside har et fint menukort, hvor der intet står, om at man skal reservere bord inden kl. 12. Den glade receptionist får hurtigt fortalt at de har en Ala carte menu vi kan få i stedet for den længe ventede wienerschnitzel vi havde set frem til. Vi reservere så et bord til det i stedet.
Klokken 18 er vi klar til at indtage vores middag på restaurant Hotel Norden
En ung frisk tjener er hurtigt henne ved vores reserverede bord. Vi meddeler at vi ud fra det ønskede Ala carte kort ønsker at bestille hovedret og dessert. Den friske tjener forklarer at det desværre ikke er muligt at vælge hovedret og dessert, men at man kun kan bestille forret og hovedret til den oplyste pris på menu kortet.
Da vi insistere på at vi ønsker at bestille hovedret og dessert går tjeneren ud i køkkenet for at spørge kokken. Kommer tilbage med beskeden om at det ikke kan lade sig gøre, fordi det ikke er rentabelt at sælge en hovedret og dessert til den oplyste pris? Da vi IKKE ønsker forret må vi bestille dessert som et tilvalg. Om vi så ikke vil have forretten alligevel da den jo er en del af menuen? Til sidst er budskabet forstået om at vi kun ønsker hovedret og dessert.
Ved et bord bag os i restauranten sidder et selskab, der ligeledes som os ønsker hovedret og dessert. Her har den unge tjener en fordel, for han kan lynhurtigt stikke meldingen ud fra køkkenet at det med hilsen fra kokken IKKE kan lade sig gøre selv at vælge mellem retterne på menukortet. Damen i selskabet er forundret da hun tilsyneladende aftenen forinden sagtens kunne vælge? beskeden er bare at det desværre ikke kan lade sig gøre i aften….
Vi sætter kursen mod de sorte jerngryder på buffeten.
Gryderne indeholder kartofler, sauce, grøntsager, og en omgang senet kalveculotte. Dertil en stor bowle med salat.
Kødet er så senet at min bedre halvdel er ved at blive kvalt. En lang strimmel af sejt kalveculotte må hives ud af svælget. Absolut ikke i orden at servere den slags kød på en restaurant. Vi får tygget os igennem sagerne fra jerngryderne, og venter nu spændt på vores dessert.
De to unge tjenere løber i pendulfart frem og tilbage til et selskab i tilstødende lokaler. Ingen henvender sig for at spørge om vi er klar til dessert. Efter en times tid får en af de unge tjenere øje på at vi tilsyneladende stadig er i restauranten, og kommer ned til vores bord. Forundret er han da vi ikke har fået dessert.
Han løber ud i køkkenet, og kommer tilbage og beklager at kokken havde glemt vores dessert, men nu er gået i gang med den.
Efter cirka en times ventetid kommer tjeneren så endelig med vores ventede dessert. Denne består af 2 kugler vaniljeis, brownie og et par stykker skivede jordbær. Meget ordinært, ikke prangende på nogen måder.
Bevares det smagte fint, men den dessert løb absolut ikke op i et voldsomt niveau omkostningsmæssigt for kokken således at den skulle sælges for et yderligere beløb, og ikke kunne indgå i menuen sammen med hovedretten.
Efter en aften på restaurant Norden med den mest fantastiske udsigt til Damende i Haderslev begiver vi os nu ned på vores hotelværelse, og glæder os til den kommende morgenstunds morgen buffet.
Per Andersen er administrerende direktør og stifter af PA Medier. Siden år 2000 har Per specialiseret sig i formidling af finansielle tjenester, herunder bl.a. lån, tv-pakker, bredbånd/telefoni og A-kasser. Han har udviklet og administreret en række websites på tværs af flere lande, med hovedfokus på det danske marked. Gennem hans ledelse og fokus på organisk vækst gennem artikler, har PA Medier etableret sig som en fast aktør inden for digital formidling i Danmark.
Denne artikel er skrevet af Per Andersen